PDA

View Full Version : *** Urdu Game ***



Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

...
07-06-2006, 02:35 PM
something to do with foot:p... Is it a sport?
Reply

Login/Register to hide ads. Scroll down for more posts
...
07-06-2006, 02:39 PM
next : heiraan
Reply

learningislam
07-06-2006, 06:36 PM
Assalamualaikum everyone........

shireeni.......means sweet(hope i am rite)
next : mizaj ?

Assalamualaikum
Reply

Helena
07-07-2006, 08:15 AM
Originally Posted by zÂk
yep u r right.

mizaaj = health.

next : Khairiyat ?
meaning is ur health fine.....dunno

nxt word...

a urdu wrd..tamanna?
Reply

Welcome, Guest!
Hey there! Looks like you're enjoying the discussion, but you're not signed up for an account.

When you create an account, you can participate in the discussions and share your thoughts. You also get notifications, here and via email, whenever new posts are made. And you can like posts and make new friends.
Sign Up
Helena
07-07-2006, 08:16 AM
Originally Posted by zÂk
yep u r right.

mizaaj = health.

next : Khairiyat ?
meaning app kaise hain...meaning how are u?.....dunno

nxt word...

a urdu wrd..tamanna?
Reply

hidaayah
07-07-2006, 08:21 AM
:sl:
tamanna : wish..

nazar lag jana??
Reply

------
07-07-2006, 08:24 AM
Evil Eye!

next - naakhun
Reply

hidaayah
07-07-2006, 08:27 AM
:sl:
nails

mubarak?
Reply

------
07-07-2006, 08:29 AM
CoNgRaTs

Next - Dard (owwwwwwwww had an injection yesterday for going to pak in the summer hols - it kills!) :hiding:
Reply

Helena
07-07-2006, 08:33 AM
well dard is pain....erm sis u going pakistan..wen? dnt worry da pain easily fades....i had it a year ago wen i went to hajj......
Reply

------
07-07-2006, 08:35 AM
Next? U went to hajj? Kool! - Masha'Allah!
Reply

Helena
07-07-2006, 08:37 AM
yeah am a hajji...alhamdulilah...i wanna go there again inshalah..

nxt word....

kuch bhi nahi?
Reply

hidaayah
07-07-2006, 08:39 AM
:sl:
kuch bhi naheen is not one word :p
nothing

next: appa (helena :p)
Reply

Helena
07-07-2006, 08:41 AM
yeah..i knw..thought i'll give a sentece..lol

appa? sister.....

nxt word or sentence..

erm khub achi hain?
Reply

...
07-07-2006, 09:09 AM
ur very nice (to a female):p
next : diwaar
Reply

IceQueen~
07-07-2006, 09:14 AM
diwaar-wall
next: keera
Reply

...
07-07-2006, 09:17 AM
keera = creepy crawly

next : khirky
Reply

IceQueen~
07-07-2006, 09:21 AM
window
next: roovsa tee hee-delicious!
Reply

...
07-07-2006, 09:26 AM
u mean rooh afsah (i think that's more like the spelling):p = delicious red juice... mmmmmm..

next : karva
Reply

Khayal
07-07-2006, 08:11 PM
Originally Posted by Asma1
u mean rooh afsah (i think that's more like the spelling):p = delicious red juice... mmmmmm..

next : karva
:sl:

Karwa = bitter

Aabla = ?

:w:
Reply

Helena
07-07-2006, 11:27 PM
aabla...not sure is it now? dunno..

can someone tell moi...the meaning of hawa gadzee, too lazy to look for it!
Reply

Umm___
07-08-2006, 12:19 AM
Aablah= Vesication

hawa is air/wind, leken hawa gadzee kya hota hai:? :? :?
Reply

Khayal
07-08-2006, 05:27 AM
:sl:
Aabla = Blister

Aab'roo = ?

:w:
Reply

learningislam
07-08-2006, 08:03 AM
Assalamualaikum everyone.......

aab'roo.......means dignity

next : Taqleed ?

Assalamualaikum
Reply

Sanobar
07-08-2006, 09:24 AM
:sl:

tamheed: preamble like u knw tamheed bandhna! :)

nex...

taskeen:?
Reply

Sanobar
07-08-2006, 11:22 AM
qalb= heart?


nex..

door daraaz?
Reply

khushnood
07-08-2006, 11:54 AM
Door Daraaz-far Flung.next-safar
Reply

hidaayah
07-08-2006, 01:29 PM
:sl:
manzil :destination?

safar?
Reply

Sanobar
07-08-2006, 01:35 PM
safar=journey

nex....

musafir?
Reply

hidaayah
07-08-2006, 04:15 PM
:sl:
mix up! dont know what i was thinking!:rolleyes:

signature
next:khat?
Reply

Khayal
07-08-2006, 04:59 PM
Originally Posted by zÂk
khat has 3 meanings i guess...
one of them... is LETTER.

next : Mosambi ? :p
:sl:


Mosambi = hmmmm, sister of Orange....:p

Lokat = ?

:w:
Reply

piXie
07-08-2006, 05:00 PM
i know its one of th orange brothers :p

is it tangerine ? orange ? manderine ? clementine ?

if so next : thuka
Reply

piXie
07-08-2006, 05:03 PM
Originally Posted by *ShEeBa*
:sl:


Mosambi = hmmmm, sister of Orange....:p

Lokat = ?

:w:
lokat : thos r th small yellow/orangy things with slimy seeds :p

next :aam
Reply

piXie
07-08-2006, 05:05 PM
Originally Posted by zÂk
lokat ? :? wats tht ? :s
thuka = spit ? :? or Tired ?
:lol: nah... its not spit

its spelt thuqaa . sound familiar ? :p
Reply

Khayal
07-08-2006, 05:08 PM
Originally Posted by A'isha
lokat : thos r th small yellow/orangy things with slimy seeds :p

next :aam
haan, but what its name in english ?:?

Aam = mango

khobani = ?
Reply

life
07-10-2006, 05:26 AM
khobani==apricot

lokat ==errm don't know
Reply

life
07-10-2006, 08:55 AM
^nectar

agla:kefahait shohari?
Reply

khushnood
07-10-2006, 10:57 AM
I Think It Means Economising,..emm..something Like That.next-tareekh.
Reply

------
07-10-2006, 10:58 AM
Next?
Reply

...
07-10-2006, 11:03 AM
tareekh = date

next : kujoor
Reply

...
07-10-2006, 12:28 PM
da'wat = invitation
next : khaana :)
Reply

...
07-10-2006, 12:35 PM
meetha = sweet
next : mazeika
Reply

------
07-10-2006, 12:36 PM
Jokes?

Next - dosti
Reply

...
07-10-2006, 12:52 PM
yep zak's right for once :p

zaiqa = taste

next : taaza
Reply

hidaayah
07-10-2006, 12:52 PM
:sl:
zaika:taste

next; bad zouq?
Reply

------
07-10-2006, 01:04 PM
baasi - rotten

next - kitaab
Reply

life
07-11-2006, 07:43 AM
kitaab=book

next:hiqmat amli?
Reply

learningislam
07-11-2006, 07:50 AM
:salamext:

hiqmate amli........strategy

next : ras malai ? ( see if u can do that.....coz i was thinking what to say "ras malai" in eng)

:wasalamex
Reply

life
07-11-2006, 07:58 AM
malai ==cream (don't about ras)

manfi jazbaat?
Reply

...
07-11-2006, 08:49 AM
ras malai = white sweet dish. Isn't it also called ras malai in english?

manfi jazbat :?
Reply

------
07-11-2006, 10:37 AM
yyyyyyyyyyyyy th hard words?!?! :heated:
Reply

piXie
07-11-2006, 10:57 AM
yea...too hard - wht is it :?

next : asaan :p
Reply

piXie
07-11-2006, 10:58 AM
nobody :uhwhat

next : blaa vaga
Reply

------
07-11-2006, 11:02 AM
Without Excuse - BILLA VAJAH :rollseyes

Next - Dil
Reply

...
07-11-2006, 11:07 AM
dil = something some people don't have
next : khush khabri
Reply

------
07-11-2006, 11:08 AM
dil = something some people don't have
For Gods sake some people need to brush up on their urdu!

Dil - Heart :love:

khush khabri - Good news

Next - Kaaghaz
Reply

------
07-11-2006, 11:12 AM
lol.. she was being sarcastic
I know that zAk :rollseyes

Manhoos
- Disgusting/Naughty??
Reply

hidaayah
07-11-2006, 01:44 PM
:sl:
next? :p
Reply

...
07-11-2006, 02:03 PM
next = hidaayah :D
Reply

...
07-11-2006, 02:11 PM
isn't it urdu as well?
muhtadee sounds familiar....
Reply

hidaayah
07-11-2006, 04:34 PM
:sl:
hidaayah is me :smile: and urdu would be hidaayat i think.

muhtadee: guided one

next: muqtadee?
Reply

Helena
07-11-2006, 05:38 PM
hadee..dunno....clue?

nxt wrd..

kashish?
Reply

Helena
07-11-2006, 05:49 PM
is it hadith?

okay..nxt word

kashish?
Reply

hidaayah
07-12-2006, 06:32 AM
:sl:
bashashat: ermm...liveliness :?

next: hashash?
Reply

hidaayah
07-12-2006, 07:47 AM
:sl:
i think so...^
masroor : happy

next: muqaddar ?
Reply

life
07-13-2006, 06:07 AM
munh basorna==grimace

munfarid?
Reply

era
07-13-2006, 12:31 PM
Munjamid-clot

next
mustashna
Reply

era
07-13-2006, 01:17 PM
Mutanabba-vigilant


mutalashi?
Reply

piXie
07-13-2006, 05:44 PM
oye..im back...give easy words :hiding:

btw mardood sounds familiar......
Reply

piXie
07-13-2006, 06:00 PM
now i really wanna know what mardood is :mad:
Reply

------
07-13-2006, 06:01 PM
Mardood - dead? :hiding:
Reply

piXie
07-13-2006, 06:05 PM
Originally Posted by zÂk
^no :p

*ignores A'isha*
next : Sayyah
dont ignore me :raging:

whats mardood :hiding:
Reply

nafy
07-13-2006, 06:10 PM
Originally Posted by zÂk
^no :p

*ignores A'isha*
next : Sayyah
Shadow?

next............muskurahat?
Reply

piXie
07-13-2006, 06:13 PM
^ smile ?

next is mardood

that went unanswered :mad:
Reply

life
07-14-2006, 03:32 AM
Mardood ==Rejected

next:murtaad?
Reply

piXie
07-14-2006, 10:20 AM
^ wish

Originally Posted by life
Mardood ==Rejected
rejected ? i knew it was something bad :anger:

next : ansoo :'(
Reply

nafy
07-14-2006, 10:44 AM
childish behaviour?

next..........pagal?
Reply

piXie
07-14-2006, 11:13 AM
bachpana = childhood

pagal = tht can be zAk :p

next : raith
Reply

waji
07-14-2006, 11:15 AM
:sl:

pagal = mad

next
beywakoof

:w:
Reply

piXie
07-14-2006, 11:21 AM
beywakoof can also be him :p

next : mazaa ( jo mujhe araha hai :p )
Reply

piXie
07-14-2006, 11:36 AM
sharam ? dunno th english :rollseyes

next : roti :p
Reply

Books
07-15-2006, 12:05 AM
Originally Posted by Ähmed
:sl:

yaqeen means belief.

Kaam
Or faith right? :w:
Reply

Books
07-15-2006, 12:08 AM
Roti means bread.
Next = baal.
Reply

Helena
07-15-2006, 12:10 AM
Baal Is Hair Rite?

Nxt Word..

Chehra?
Reply

life
07-15-2006, 02:37 AM
chehra==face

haqeeqat?
Reply

waji
07-15-2006, 11:30 AM
:sl:

Kiraaya =rent

aprood ??

:w:
Reply

waji
07-15-2006, 11:40 AM
:sl:

sorry
amrood ??

:w:
Reply

piXie
07-15-2006, 03:44 PM
amrood = guava

Originally Posted by ummsulayman
Roti means bread.
nah...roti = chapati

bread = double roti :p

next : kaleji :sister:
Reply

piXie
07-15-2006, 03:59 PM
lol..gurde = kidneys ?

next : maas :p
Reply

piXie
07-15-2006, 05:10 PM
preach ?

next : dawat
Reply

Books
07-15-2006, 08:55 PM
Originally Posted by A'isha
amrood = guava



nah...roti = chapati

bread = double roti :p

next : kaleji :sister:
thanks for that sis, i'm learning urdu so i need all the help i can get!
Reply

life
07-16-2006, 08:19 AM
dawaa==claim

agla:dagha?
Reply

era
07-16-2006, 09:05 AM
Balaanosh--yae kiya word hay?+o(
Reply

era
07-16-2006, 09:51 AM
Joseph

sharaabi ko kahtay hain?:?
Reply

era
07-16-2006, 10:06 AM
Originally Posted by zÂk
nosh = drink
balaa = without limit :)

balaanosh.. is one who drinks too much without limits.

next : ?
may nay too pahli baar suna hay:rollseyes

shayed us ko may noosh kahtay hain?:?

next dheeth
Reply

era
07-16-2006, 10:20 AM
yes

next?
Reply

era
07-16-2006, 10:43 AM
hairs:?

next
naakun:giggling:
Reply

era
07-16-2006, 10:58 AM
moustach
is say ibn safi ka ek sawaal yaad aaya inshallah next:giggling:
next

mooti?
Reply

era
07-16-2006, 01:57 PM
lol moonch moondne wali ?
han:giggling: aap ko yaad hay

heera --dimond


laal( heere moti wala)?
Reply

piXie
07-16-2006, 05:14 PM
laal = red

next : skip / dip / lip >>> u can choose one :p
Reply

piXie
07-16-2006, 05:27 PM
yea...she means ruby :p

n i was supposed to giv urdu words :X

gaal = cheek

next : gaaly
Reply

piXie
07-16-2006, 05:36 PM
clap ?

next : muqqa :p
Reply

Helena
07-17-2006, 09:34 AM
laat meaning to kick...

nxt word...

chalbaaz?
Reply

------
07-17-2006, 10:05 AM
Erm sumthin to do with fightin...:hiding:
Reply

afriend
07-17-2006, 11:06 AM
Can I have this one:

Hamaarah?
Reply

------
07-17-2006, 11:13 AM
Is that urdu lol u mean mine ?
Reply

------
07-17-2006, 11:51 AM
Tumhaara- yours

next - anghoothi
Reply

Helena
07-17-2006, 12:37 PM
haar meaning necklace..

haat?
Reply

------
07-17-2006, 12:38 PM
U mean Haath :p = Hand

next - Aglah
Reply

------
07-17-2006, 12:41 PM
Pichlaa - previous

Next - Deewaani
Reply

Helena
07-17-2006, 12:45 PM
deewani..crazy in something...

deewangi?
Reply

Helena
07-17-2006, 12:51 PM
pagalpan..mad or crazy about something...

pagal?
Reply

Helena
07-17-2006, 12:58 PM
bird...lol

pinjar?
Reply

afriend
07-17-2006, 02:35 PM
isn't kabaootar pigeon?
Reply

Re.TiReD
07-17-2006, 02:40 PM
kabootar= pigeon

pinjar= cage...right? :?


erm...next...moqaddar :D
Reply

piXie
07-17-2006, 05:30 PM
errrm tht sounds familiar. wat is it :?
Reply

afriend
07-17-2006, 09:03 PM
sounds a bit like arabic :)

Now I fogot what it means :(
Reply

the_muslimah
07-17-2006, 09:13 PM
Originally Posted by zÂk
muqaddam ?
first?

if thats right: tamheed
Reply

the_muslimah
07-18-2006, 12:11 PM
Originally Posted by zÂk

oops sori
Reply

piXie
07-18-2006, 01:10 PM
whts next ?
Reply

Helena
07-18-2006, 01:17 PM
janwaar?:D
Reply

piXie
07-18-2006, 01:19 PM
animal

next : naraaz
Reply

Helena
07-18-2006, 01:20 PM
upset...

mushkil?
Reply

------
07-18-2006, 01:26 PM
Mushkil - Hard

Khushi?
Reply

Helena
07-18-2006, 01:27 PM
happiness..

tanha?
Reply

------
07-18-2006, 01:28 PM
Tanha - Lonely..

Next - Paagalpan :D
Reply

Helena
07-18-2006, 01:32 PM
craziness

nxt wrd..

lajawab?
Reply

Helena
07-18-2006, 02:02 PM
huh..pissed.....zak..am confused...isnt this suppose to be urdu and den english translation....
Reply

------
07-18-2006, 02:21 PM
Pillow?

Next - pagla
Reply

Helena
07-18-2006, 02:26 PM
is botal..bottle in urdu?

kamra?
Reply

piXie
07-18-2006, 02:27 PM
kamra = room

next : bijli
Reply

Helena
07-18-2006, 02:30 PM
bijli is light? rite?

nxt wrd..

majburi?
Reply

gr8man
07-19-2006, 05:38 AM
next word plz
Reply

Safa
07-19-2006, 06:04 AM
majburi: problem? weakness?

would've been better if used in a sentence.
Reply

Safa
07-19-2006, 06:22 AM
Originally Posted by zÂk
yep... can be...

next ?

P.s: didnt know u KNOW urdu...
where did you get that idea?
and not really, can understand it a little. I'm more fluent in bengali.

next: ijaazath
Reply

waji
07-19-2006, 06:57 AM
:sl:

ijaazath = permission

Taaz ??

:w:
Reply

piXie
07-19-2006, 10:02 AM
whts that :?
Reply

Books
07-19-2006, 10:43 AM
taaz? if you all are stuck on that then i dont stand a chance!... maybe he means taaj?
Reply

Books
07-19-2006, 01:31 PM
Taaj is a crown

next= darwaaza
Reply

piXie
07-19-2006, 01:42 PM
door

next : malka
Reply

Books
07-19-2006, 01:49 PM
is malka queen? if it's correct the next one is

Naatak?
Reply

waji
07-19-2006, 03:32 PM
:sl:


nataak = drama

teez ??

:w:
Reply

أحمد
07-19-2006, 03:35 PM
Originally Posted by ummsulayman
is malka queen? if it's correct the next one is

Naatak?
:sl:

To fake something, e.g. faking a character like in a film.

NEXT: بھانڈ - BHAND

:w:
Reply

piXie
07-19-2006, 03:51 PM
lazy :p

next : tasweer ?
Reply

Books
07-19-2006, 09:01 PM
Originally Posted by zÂk
picture

next: jhaadiyaan
Thats a hard one, ( for me anyway :) )
Reply

Books
07-19-2006, 09:03 PM
Originally Posted by Ahmed Waheed
:sl:

To fake something, e.g. faking a character like in a film.

NEXT: بھانڈ - BHAND

:w:
hey and what does bhand mean?
Reply

Arwa
07-19-2006, 11:59 PM
Originally Posted by zÂk
picture

next: jhaadiyaan
bushes?
Reply

khushnood
07-20-2006, 07:43 AM
Next..mm..lets See-muqabla
Reply

08101990
07-20-2006, 07:07 PM
problem?
Reply

waji
07-21-2006, 05:51 AM
:s:

Khasaara = loss


mahboob ??

:w:
Reply

life
07-21-2006, 06:25 AM
maqsood== intended

mehboob?
Reply

piXie
07-21-2006, 10:46 AM
loved one

next : bartar fail
Reply

------
07-21-2006, 10:47 AM
LOL Wt the...?!?!
Reply

piXie
07-21-2006, 10:50 AM
try it...go on :sister:
Reply

Books
07-21-2006, 10:22 PM
Badtar? butter?.... some how i dont think so :giggling:
Reply

Helena
07-21-2006, 10:24 PM
LOL..thats wot i was thinking..butter..isnt it makkan? or something

badtar mean worse?:? :? :?

okay nxt wrd...

parva?
Reply

life
07-22-2006, 06:14 AM
parva=care

bala shuba?
Reply

life
07-22-2006, 10:24 AM
Jamm e Ghafeer ==wine?


next:garmi?
Reply

piXie
07-22-2006, 11:04 AM
heat

next : sardee ? :sister:
Reply

...
07-22-2006, 11:06 AM
sardee = cold
next : welcome :D
Reply

piXie
07-22-2006, 11:08 AM
Originally Posted by Asma1
sardee = cold
next : welcome :D
oh no! ur back :(

:p

dunno welcome :X
Reply

...
07-22-2006, 11:10 AM
Yessssssssss i'm back!!!! But not for long :(

does any1 know welcome?
Reply

...
07-22-2006, 11:15 AM
next = bimaari
Reply

piXie
07-22-2006, 11:19 AM
disease

Originally Posted by Asma1
Yessssssssss i'm back!!!! But not for long :(
then next is : becharri
Reply

...
07-22-2006, 11:21 AM
:(
But that doesn't mean i'll leave u alone heheh :Evil:
next : surma
Reply

piXie
07-22-2006, 11:29 AM
surma = mascara / eyeliner

next : shaketh ? :X
Reply

...
07-22-2006, 11:34 AM
shaketh? dunno :?
Reply

...
07-22-2006, 11:35 AM
so what is it?
Reply

piXie
07-22-2006, 11:39 AM
shaket = tale ( eg she told my tale )

next ?
Reply

...
07-22-2006, 11:42 AM
gotta gooooooooo! nooo :heated: My computer session's ending :(

next : see ya

p.s thanx for the welcome HC :X
Reply

piXie
07-22-2006, 11:52 AM
oh ok then :(

but ur supposed to giv urdu words..lol

next : bartaan ?
Reply

Ayesha Rana
07-22-2006, 02:13 PM
Isn't barthan dish? As in round and flat like CGO(Zaks) head?
Next...Unkle jee:Evil:
Reply

IceQueen~
07-22-2006, 02:19 PM
no bartaan is something else... cant seem to remember quite what though...
(oh no I only got 11 minutes left on the net-help! i don't wanna go i miss it too much..)
Reply

piXie
07-22-2006, 02:19 PM
uncle jee = mamoo jee

btw give urdu words....

next : intazaar ? :sister:
Reply

Ayesha Rana
07-22-2006, 02:20 PM
Originally Posted by Marya1
(oh no I only got 11 minutes left on the net-help! i don't wanna go i miss it too much..)
But I booked you for 2 hours.
Reply

IceQueen~
07-22-2006, 02:22 PM
intizaar: wait
mamu G uhh in your language: oldy (lol) :X
Reply

piXie
07-22-2006, 02:37 PM
old = puranaa

next : thang ?
Reply

era
07-23-2006, 07:18 AM
plz koi istaygasa ka matlab bata sakta hay?:uhwhat

both in eng and urdu plzzzzz
Reply

life
07-23-2006, 09:56 AM
istaygasa hmmmm never heard of it.........maybe someone else could know the meaning of this word.......

anyone?
Reply

piXie
07-23-2006, 02:54 PM
sorry...i dont know istaygasa either

Originally Posted by zÂk
ur transliterations r weird [as always :X]
i thot ud be used to them by now :rollseyes

wats thang now ?
ok, say 'thing'
now say 'thung'

pronouce the 'th' like its pronounced in 'thing'

get it ? :sister:

now try.....
Reply

era
07-23-2006, 04:07 PM
Originally Posted by zÂk
errrrm its like... to file some case in some court type...:uhwhat
:sl:

oh thanks alot bro:statisfie
Reply

piXie
07-23-2006, 04:07 PM
Originally Posted by zÂk
no.... :uhwhat
thang = annoy, disturb etc

i think u spell it like this : tang

next : rasta ?
Reply

piXie
07-23-2006, 05:11 PM
whts waadi :?
Reply

waji
07-23-2006, 05:37 PM
:sl:

waadi = valley

khandaan ??

:w:
Reply

Helena
07-23-2006, 05:39 PM
dse it mean family backround?
Reply

Helena
07-23-2006, 05:50 PM
erm..janamdin? is dat urdu or hindi...:?
Reply

Helena
07-23-2006, 06:22 PM
maut..death...

zindagi?
Reply

piXie
07-23-2006, 06:26 PM
life

next : kashish ?
Reply

Helena
07-23-2006, 06:31 PM
to try...

insaan?
Reply

piXie
07-23-2006, 06:44 PM
^ human being

Originally Posted by helena
to try...
lol...nah..thts koshish :D

try kashish....
Reply

...
07-23-2006, 07:08 PM
dunno kashish

next: pankha
Reply

Helena
07-23-2006, 07:16 PM
is it fan?

nzt word...

tarif?
Reply

...
07-23-2006, 07:21 PM
tarif = praise (any 4 me? :sister:)

next: gheind
Reply

Helena
07-23-2006, 07:24 PM
LOL..surely sis...right now ur da only ones playing wid me...mashalah..keep it up sis....

nxt wrd....am not sure...

any clues?
Reply

Helena
07-23-2006, 08:37 PM
LOL...nope u certainly did not scare me off...was busy wif family stuff and salah aswell...

nxt wrd was daant...is it teeth?



nxt wrd...

zulfe?
Reply

...
07-23-2006, 08:56 PM
zulfe? dunno:?
Reply

Helena
07-23-2006, 10:29 PM
zulfe..meaning hair..did i speak urdu or hindi..man am confused!

nxt wrd inshalah.....
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-23-2006, 10:31 PM
isnt that like hair....?

nxt wurd

inqilaab
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-23-2006, 10:32 PM
omg u said it before me rofl...edit that >.< or delete this i ono
Reply

Helena
07-23-2006, 10:32 PM
erm..wallahi sis..am not sure wot u mean...:?

any clue sis? am just a learner in urdu....originally am bengali....:D
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-23-2006, 10:33 PM
inqilaab= revolution :) lol
next wurd
auqaat
Reply

Helena
07-23-2006, 10:37 PM
auqaat..meaning having own rites..dunno

nxt word...

insaaf?

can u give me a easy wrd nxt inshalah!:D
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-23-2006, 10:39 PM
auqaat=status lol

insaaf= justice

next wurd

aafat( plz get this :D lol)
Reply

Helena
07-23-2006, 10:41 PM
aafat.....a problem...wallahi..dunno

nxt wrd...

namaz...

easy wrds yeah....:D
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-23-2006, 10:43 PM
good enough...disaster/misfortune

namaz= to pray

next wurd..
baat
Reply

Helena
07-23-2006, 10:47 PM
too talk....shukran for the simple words...

nxt word...

tarap?
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-23-2006, 10:53 PM
ahh i know wat it is..cant quite give an exact meaning...>.<

next wurd i guess..

baaqee..?
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-23-2006, 10:54 PM
actually isnt it like to suffer...like in love?
Reply

Helena
07-23-2006, 10:56 PM
baaqee...

erm meaning....getting something wid out paying..

nxt word...

talash?
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-23-2006, 11:00 PM
baaqee=remaining/lasting
talaash= to search
next wurd..
bas :)
Reply

Helena
07-23-2006, 11:01 PM
bas..enough..

jaanwar?
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-23-2006, 11:06 PM
jaanwar=animal

mausam :)
Reply

Helena
07-23-2006, 11:23 PM
weather..rite?

tand?
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-23-2006, 11:27 PM
yes ur rite lol

tand=cold

garam :)
Reply

Umm___
07-23-2006, 11:31 PM
Originally Posted by HAJI_HELENA
weather..rite?

tand?
:sl:
thand=cold

shabnam:?

:w:
Reply

Helena
07-23-2006, 11:35 PM
sis..wots shabnam..i dunno.....which lang u speak sis?

nxt word.....

dupatta?
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-23-2006, 11:37 PM
its urdu.. i dont know it either..not realli >.<
dupatta is like scarf i guess u could say
Reply

Helena
07-23-2006, 11:38 PM
nxt word sis?
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-24-2006, 12:11 AM
woops i forgot lol.. ok ummm

bandar...? looool
Reply

snakelegs
07-24-2006, 03:28 AM
bandar - monkey
sharabi
Reply

snakelegs
07-24-2006, 07:42 AM
mastana = drunken, drunkeness?
if so, next haqeeqat
Reply

piXie
07-24-2006, 08:13 AM
Originally Posted by snakelegs
next haqeeqat
reality

wats wid the EDIT business, evil sisters ?
nothing :uhwhat

next : udaas ?
Reply

piXie
07-24-2006, 08:30 AM
dont know :uhwhat
Reply

...
07-24-2006, 10:28 AM
So what's next?
Reply

...
07-24-2006, 10:33 AM
hmmm i've 4gotten that...
what is it?
Reply

...
07-24-2006, 10:40 AM
next : poda
Reply

...
07-24-2006, 10:46 AM
U have to guess.... :D
Reply

life
07-24-2006, 12:07 PM
next:chambeli?
Reply

khushnood
07-25-2006, 04:40 AM
It's Somekind Of A Flower.i Cant Recall Its Name In English.next-gulmohar
Reply

...
07-25-2006, 05:29 PM
Does any1 know what gulmohar is? coz i don't...
Reply

...
07-25-2006, 05:40 PM
Might even be...

next : mazhab
Reply

Najiullah
07-25-2006, 08:49 PM
Parastish=worship
next=yagana
Reply

Khayal
07-25-2006, 11:01 PM
:sl:

yagana = lonely:?

:w:
Reply

Najiullah
07-26-2006, 08:26 AM
Originally Posted by khayaL
:sl:

yagana = lonely:?

:w:
nope it means the one and only
Reply

...
07-26-2006, 12:05 PM
So what's next?
Reply

Najiullah
07-26-2006, 12:34 PM
Originally Posted by Asma1
So what's next?
next is BAGOLA
Reply

...
07-26-2006, 12:35 PM
whats bagola:? sounds like some animal...
Reply

Najiullah
07-26-2006, 12:49 PM
Originally Posted by Asma1
whats bagola:? sounds like some animal...
it means twister lol
Reply

hidaayah
07-26-2006, 02:51 PM
:sl:
next?
Reply

Najiullah
07-26-2006, 03:48 PM
next=hissar
Reply

...
07-26-2006, 04:38 PM
Hissa = part

next : einak
Reply

Ibn Abi Ahmed
07-26-2006, 04:41 PM
:sl:Video?next: ghar:w:
Reply

Helena
07-26-2006, 04:51 PM
ghar..meaning house...

nxt word...

bandhaan?
Reply

Najiullah
07-26-2006, 04:55 PM
bandhan= relation
next=mohra
Reply

Helena
07-26-2006, 05:02 PM
audio...lol.....:? :? ...is it audio?

is there a spelling mistake...well moi not getting it...

mohra? erm.......
Reply

Najiullah
07-26-2006, 08:53 PM
Originally Posted by zÂk
relation ?

next: Audio :p
Audio= souti or mawaslaati not sure but its one of them
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-26-2006, 09:20 PM
wow...sounds like gibberish loool...
flower :)
Reply

Najiullah
07-27-2006, 02:24 AM
next=shahbalaa
Reply

Nσσя'υℓ Jαииαн
07-27-2006, 02:26 AM
lol u didnt answer >.<
Reply

khushnood
07-27-2006, 06:31 AM
Hey, we r supposed to give only urdu words.OK,shahbalaa..i dont know akhee.
Reply

Hey there! Looks like you're enjoying the discussion, but you're not signed up for an account.

When you create an account, you can participate in the discussions and share your thoughts. You also get notifications, here and via email, whenever new posts are made. And you can like posts and make new friends.
Sign Up

Similar Threads

  1. Replies: 15
    Last Post: 10-15-2018, 10:37 AM
  2. Replies: 124
    Last Post: 11-28-2011, 09:32 AM
  3. Replies: 4
    Last Post: 12-13-2009, 11:12 PM
  4. Replies: 0
    Last Post: 12-18-2006, 10:02 AM
  5. Replies: 6
    Last Post: 07-01-2006, 05:31 PM

IslamicBoard

Experience a richer experience on our mobile app!