Wanna Learn Dutch?????

• Thread starter Thread starter Güven
  • Start date Start date
  • Replies Replies 402
  • Views Views 50K
De profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "Eenieder die een vastende te eten geeft waarmee hij zijn vasten verbreekt, zal een beloning krijgen die gelijk is aan die van hem, zonder de beloning van de vastende persoon in de geringste vorm te verminderen."

Tirmidhi

Aboe Hoerayra (moge Allah tevreden met hem zijn) verhaalt dat hij de Boodschapper van Allah (salla Allahu 3alaihi wassalam) hoorde zeggen : "Niet een van jullie behoort op vrijdag te vasten, tenzij hij op de daaraan voorafgaande , of de daarop volgende dag vast."

Al Bukhari, Muslim

Aisha vertelde dat de Gezant van Allah (salla Allahu 3alaihi wassalam) zei: "Verwacht Lailatul Qadr in de laatste tien dagen in de Ramadan, die met oneven (witr) getallen zijn."

Al Bukhari

Overgeleverd door Ibn 'Oemar (moge Allah over beiden tevreden zijn), volgens wie de Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd, wanneer hij het vasten verbrak: "Dhahaba ad-dhamma-e, wabatallat al'oeroeq, wa thabata al adjroe insha Allah (De dorst is verdwenen, de aderen stromen weer, en de beloning is zeker, insha Allah)."

Abu Daawud

De Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "Als iemand sterft, terwijl hij nog (verplichte) vasten moet doen, moeten zijn erfgenamen voor hem vasten."

Al Bukhari, Muslim

subhana Allah

Abu Hurayrah verhaalt dat de Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "De mensen houden niet op vragen te stellen, tot zij dit punt bereiken: 'Goed, Allah heeft alles geschapen, maar wie heeft dan Allah geschapen?' In zo'n situatie moet je zeggen: 'Ik geloof in Allah.'

Muslim

^Nou Jij Hebt Zin In Vasten (ramadan)(ik ook btw) en Die Laatse Is Gewoon SUBHANALLAH!!!

The Beginning (Al-Fatiha)

1. In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.
2. Praise be to Allah, the Cherisher and Sustainer of the worlds;
3. Most Gracious, Most Merciful;
4. Master of the Day of Judgment.
5. Thee do we worship, and Thine aid we seek.
6. Show us the straight way,
7. The way of those on whom Thou hast bestowed Thy Grace, those whose (portion) is not wrath, and who go not astray.

Het Begin (Al-Fatihah)

1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
2. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.
3. De Barmhartige, de Genadevolle.
4. Meester van de Dag des Oordeels.
5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.
6. Leid ons op het rechte pad,
7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden
.

Ayat-Al Kursi

255. Allah. There is no god but He,-the Living, the Self-subsisting, Supporter of all. No slumber can seize Him nor sleep. His are all things in the heavens and on earth. Who is thee can intercede in His presence except as He permitteth? He knoweth what (appeareth to His creatures as) before or after or behind them. Nor shall they compass aught of His knowledge except as He willeth. His Throne doth extend over the heavens and the earth, and He feeleth no fatigue in guarding and preserving them. For He is the Most High, the Supreme (in glory).

255. Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote
.

Surah Al-Asr

In the Name Of Allah, The Beneficent , The Most Mercifull
1. By the Time,
2. Verily Man is in loss,
3. Except such as have Faith, and do righteous deeds, and (join together) in the mutual enjoining of Truth, and of Patience and Constancy.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Bij de tijd.
2. Voorzeker, de mens is te midden van verlies.
3. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.

Surah Kafiroon

1. Say : O ye that reject Faith!(Unbelievers)
2. I worship not that which ye worship,
3. Nor will ye worship that which I worship.
4. And I will not worship that which ye have been wont to worship,
5. Nor will ye worship that which I worship.
6. Unto You your Religion and Unto Me My Religion.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Surah Kausar

1. Surely We have given you Abundance,
2. Therefore pray to your Lord and make a sacrifice.
3. Surely your enemy is the one who shall be without posterity,

1. Voorwaar, Wij hebben u in overvloed het goede gegeven.
2. Bid daarom tot uw Heer en offer.
3. Voorzeker, uw vijand zal uitsterven.

Surah Ichlaas

1. Say: He, Allah, is One.
2. Allah is He on Whom all depend.
3. He begets not, nor is He begotten.
4. And none is like Him.

1. Zeg: "Allah is de Enige.
2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."

wie heeft er geen zin in een maand van barmhartigheid en vergiffenis? :|
soooon insha Allah! masha Allah, prachtige ayaat. :thumbs_up

Surah Falaq

1. Say: I seek refuge in the Lord of the dawn,
2. From the evil of what He has created,
3. And from the evil of the utterly dark night when it comes,
4. And from the evil of those who blow on knots,
5. And from the evil of the envious when he envies

1. Zeg: "Ik zoek mijn toevlucht bij de Heer van de dageraad.
2. Tegen het kwade van wat Hij heeft geschapen
3. En tegen het kwade van de duisternis wanneer deze zich verspreidt
4. En tegen het kwade van degenen die vaste banden door boze inblazingen willen ontbinden
5. En van het kwade van de benijder wanneer deze benijdt."

wie heeft er geen zin in een maand van barmhartigheid en vergiffenis? :|
soooon insha Allah! masha Allah, prachtige ayaat. :thumbs_up

Ik weet , Ik heb erg zin in , Deze Jaar Is Voor Mij Eigenlijk Mijn Eerste Ramadan Als Practiserende InshAllah :statisfie

Abu Huraira heeft overgeleverd dat de Proefeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "Niemand zal het Paradijs binnengaan alvorens hij zijn plaats in de Hel gezien heeft, wanneer hij ongelovig zou zijn geweest, opdat hij nog dankbaarder wordt. En niemand gaat de Hel binnen alvorens hij zijn plaats in het Paradijs gezien heeft, indien hij geloofd had zodat hij nog meer vervuld zal worden met verdriet."

Al Bukhari, Muslim

masha Allah broeder! moge Allah je nog vele jaren van 3ibadah schenken, Allahomma ameen. lukt het met familie etc? sommige families doen namelijk moeilijk, die van mij niet al te, alleen bij sommige zaken khair insha Allah.

Surah Nas

1. Say: I seek refuge in the Lord of men,
2. The King of men,
3. The God of men,
4. From the evil of the whisperings of the slinking (Shaitan),
5. Who whispers into the hearts of men,
6. From among the jinn and the men.

1. Zeg: "Ik zoek mijn toevlucht bij de Heer der mensen,
2. De Koning der mensen,
3. De God der mensen.
4. Opdat Hij mij bevrijde van het kwade der inblazingen van de duivel.
5. Die in het hart der mensen fluistert
6. Vanuit het midden der djinn en mensen
."

Nou Dit Zijn De Surahs Die Ik Uit Mijn Hoofd Weet :D