Wanna Learn Dutch?????

• Thread starter Thread starter Güven
  • Start date Start date
  • Replies Replies 402
  • Views Views 50K
masha Allah broeder! moge Allah je nog vele jaren van 3ibadah schenken, Allahomma ameen. lukt het met familie etc? sommige families doen namelijk moeilijk, die van mij niet al te, alleen bij sommige zaken khair insha Allah.

Ameeeen Zuster!!!, Ja Je weet Hoe ze Zijn " Niet Te veel Luisteren Naar Hun Anders Word Je Gek, Enzo" Ik probeer Hun Te Vertellen Dat Sommige Dingen Niet Kunne Maar Khair InshAllah

Abu Said, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: Zorg dat jullie niet in de weg zitten' Zij zeiden: 'O gezant van Allah, wij kunnen niet anders. Wij praten met elkaar tijdens onze bijeenkomsten'. De Profeet, salla Allahu 3alaihi wassalam, zei: 'Als jullie niets anders willen dan moeten jullie rekening houden met de rechten van anderen'. Zij zeiden: 'Wat zijn dan de rechten op de weg?. Hij zei: 'Je ogen neerslaan, anderen niet lastigvallen, het beantwoorden van de begroeting, anderen aan te moedigen tot het verrichten van het goede en hen af te raden ondeugdzame daden te verrichten.'

Al Bukhari, Muslim​

haha familie toch, subhana Allah. als het iets van de deen is doen ze gauw moeilijk, en om andere dingen niet. moge Allah ons en hen leiden, ameen.

Surah Baqara

219. They ask you about intoxicants and games of chance. Say: In both of them there is a great sin and means of profit for men, and their sin is greater than their profit. And they ask you as to what they should spend. Say: What you can spare. Thus does Allah make clear to you the communications, that you may ponder On this world and the hereafter

219. Zij vragen u omtrent wijn en kansspel. Zeg hun: "In beide is groot nadeel en ook enig voordeel voor de mensen, maar het nadeel is groter dan het voordeel." En zij vragen u, wat zij moeten weggeven. Zeg hun: "Hetgeen gij kunt missen." Zo maakt Allah u Zijn geboden duidelijk, opdat gij over deze en de volgende wereld zult nadenken.

Last edited:
subhana Allah :cry: moge Allah ons beschermen tegen het Hellevuur, ameeen!!

7 verschillende benamingen van het Hellevuur:

An naar (Quran 2: 39)
Djahannam (Quran 78: 21-26)
Al Djahiem (Quran 79:36)
As Sa' ier (Quran 42: 7)
A Saqar (Quran 74: 26-30)
Al Hutamah (Quran 104: 4-9)
Al Hawiya (Quran 101: 8-11)

Abu Huraira heeft overgeleverd dat de Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "Jullie aardse vuur is één van de 70 delen van het hellevuur." Iemand zei: "O, Boodschapper van Allah, dit gewone vuur is toch voldoende om de ongelovigen mee te pijnigen," waarop de Profeet antwoordde: "Het hellevuur heeft 69 delen meer dan het gewone wereldse vuur, waarbij elk deel zo heet is als dit wereldse."

Al Bukhari, Muslim

Ibn Mas'ud verhaalt dat de Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "Er zijn maar twee soorten mensen die het waard zijn om jaloers op te zijn: een persoon die van Allah voorzieningen geschonken krijgt en hij gebruikt ze voor een rechtvaardig doel; en een persoon die van Allah wijsheid krijgt waarmee hij oordeelt en anderen onderwijst,"

Al Bukhari, Muslim

SubhanAllah^

Hadith Qudsi 1:

On the authority of Abu Hurayrah (Radhi Allahu Ta'ala Anhu), who said that the Messenger of Allah (Sallallahu alayhi wa Sallam) said:

When Allah decreed the Creation He pledged Himself by writing in His Book which is laid down with Him: My mercy prevails over my wrath.

Muslim, al-Bukhari, an-Nasa'i and Ibn Majah.

Hadith 1

Op gezag van Aboe Hurairah(Moge Allah tevreden met hem zijn), die gezegd heeft,dat de Boodschapper van Allah(Moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zei:

Toen Allah het bevel tot de schepping gaf,deed Hij een plechtige belofte door in Zijn boek dat bij Hem is te schrijven: Mijn genade zal over mijn wraak zegevieren.

Muslim(ook iu Al-Bukhari, an-Nasa’i en Ibn Maadjah).

Last edited:
subhana Allah

:cry:

Overgeleverd door Nu'maan Ibn Basjier dat de Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "Waarlijk de minste marteling voor de bewoners van de Hel is zoals iemand die twee schoenen aan zijn voeten draagt met twee paar veters van vuur, waardoor zijn hersenen zullen koken zoals de inhoud van een kookpot borrelend kookt. Hijzelf zal echter denken dat hij niemand anders ziet die een meer pijnlijke straf dan hij ondergaat, terwijl hij juist de lichtste bestraffing ondervindt."

Muslim

Hadith Qudsi 2:

On the authority of Abu Hurayrah (Radhi Allahu Ta'ala Anhu), who said that the Messenger of Allah (Sallallahu alayhi wa Sallam) said: Allah Almighty has said:

The son of Adam denied Me and he had no right to do so. And he reviled Me and he had no right to do so. As for his denying Me, it is his saying: He will not remake me as He made me at first (1) - and the initial creation [of him] is no easier for Me than remaking him. As for his reviling Me, it is his saying: Assah has taken to Himself a son, while I am the One, the Everlasting Refuge. I begot not nor was I begotten, and there is none comparable to Me.

(1) i.e., bring me back to life after death. It was related by al-Bukhari (also by an-Nasa'i).

Hadith 2

Op gezag van Aboe Hurairah(Moge Allah tevreden met hem zijn), die gezegd heeft, dat de Boodschapper van Allah(Moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen)zei: Allah de Allerhoogste heeft gezegd:

De zoon van Adam heeft Mij ontkend, en hij had daartoe het recht niet.En hij heeft Mij beschimpt en hij had daartoe het recht niet.Zijn ontkenning komt door de uitspraak:Hij zal mij niet opnieuw scheppen zoals Hij mij de eerste keer heeft geschapen - en de eerste schepping(van hem) is even makkelijk voor Mij, als hem opnieuw scheppen. Zijn beschimping komt door de uitspraak: Allah heeft Zichzelf een zoon genomen, terwijl ik de Ene, de Eeuwigdurende Toevlucht ben.Ik verwek niet noch ben ik verwekt en niemand is aan Mij gelijk.

Al-Bukhari(ook door an-Nasa’i).

Die Hadith Van Jou Is Gewoon .....SubhanAllah !

Hadith Qudsi 3:

On the authority of Zayd ibn Khalid al-Juhaniyy (Radhi Allahu Ta'ala Anhu)), who said:

The Messenger of Allah (Sallallahu alayhi wa Sallam) led the morning prayer for us at al-Hudaybiyah following rainfall during the night. When the Prophet(Sallallahu alayhi wa Sallam) finished, he faced the people and said to them:
Do you know what your Lord has said? They said: Allah and his Messenger know best. He said: This morning one of My servants became a believer in Me and one a disbeliever. As for him who said: We have been given rain by virtue of Allah and His mercy, that one is a believer in Me, a disbeliever in the stars (2); and as for him who said: We have been given rain by such-and-such a star, that one is a disbeliever in Me, a believer in the stars.

(2) The pre-Islamic Arabs believed that rain was brought about by the movement of stars. This Hadith draws attention to the fact that whatever be the direct cause of such natural phenomena as rain, it is Allah the Almighty who is the Disposer of all things.

It is related by al-Bukhari (also by Malik and an-Nasa'i).

Hadith 3

Op gezag van Zaid ibn Chalid Al-Djoehaniyy(Moge Allah tevreden met hem zijn) die zei:

De Boodschapper van Allah(Moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) leidde het ochtend gebed voor ons in al-Hoedaibiah, nadat het er s’nachts had geregend.Toen de profeet(Moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) klaar was , keerde hij zich tot de mensen en zei tot hen:

“Weten jullie wat jullie Heer heeft Gezegd?” Zij zeiden: “ Allah en Zijn Boodschapper weten het beste” Hij zei:”Deze ochtend is één van Mijn dienaren een gelovige in Mij geworden en één een ongelovige in Mij. Degene, die gezegd heeft:”Wij hebben regen gekregen door Allah en Zijn genade”, dat is de gelovige in Mij en een ongelovige in de sterren , en degene die zegt:”Wij hebben regen gekregen door die en die ster is een ongelovige in Mij en een gelovige in de sterren”

Dit is overgeleverd door Al-Boechari(ook door Malik en an-Nasa’i)

Last edited:
Hadith Qudsi 4:

On the authority of Abu Hurayrah (Radhi Allahu Ta'ala Anhu), who said that the Messenger of Allah (Sallallahu alayhi wa Sallam) said:

Allah said: Sons of Adam inveigh against [the vicissitudes of] Time, and I am Time, in My hand is the night and the day (1).

(1) As the Almighty is the Ordainer of all things, to inveigh aginst misfortunes that are part of Time is tantamount to inveighing against Him.

It was related by al-Bukhari (also by Muslim).

Hadith 4

Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die gezegd heeft, de Boodschapper van Allah(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen)zei: Allah heeft gezegd:

De zonen van Adam zijn tegen de (wisselvalligheid van de)tijd te keer gegaan, en Ik ben de tijd, in Mijn hand zijn de nacht en dag.

Dit is overgeleverd door Al-Bukhari(ook door Muslim)

Aboe Yahya ibn Soehaib ibn Sinaan verhaalt dat de Boodschapper van Allah (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "Hoe wonderlijk is het geval van de gelovige: er is iets goeds voor hem in alles en dit is bij niemand anders het geval dan bij de gelovige. Wanneer hij iets aangenaams ervaart, uit hij zijn dankbaarheid tegenover Allah, en dat is goed voor hem. Wanneer hij een tegenslag ervaart, heeft hij er geduld mee, en dat is goed voor hem."

Muslim

Hadith Qudsi 5:

Allah Ta'ala said: I am so self-sufficient that I am in no need of having an associate. Thus he who does an action for someone else's sake as well as Mine will have that action renounced by Me to him whom he associated with Me.

It was related by Muslim (also by Ibn Majah).

Hadith 5

Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die gezegd heeft, dat de Boodschapper van Allah(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zei: Allah(de Verheerlijkte en Verhevene) heeft gezegd:

Ik ben zo zelfgenoegzaam, dat Ik het niet nodig heb, dat er iemand met Mij geassocieerd.
Dus als iemand een daad doet terwille van iemand anders als van Mij, dan doe ik afstand van die daad aan degeen die hij met Mij vergeleek.

Dit is overgeleverd door MUslim(ook door Ibn Maadjah).

Overgeleverd door Abu Hurayrah dat de Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "Geeft elkaar presentjes (cadeautjes) en jullie zullen van elkaar houden."

Al Bukhari

SubhanAllah , Het Lijkt Alsof De Nederlandse Vertaling Veel Duidelijker is :)

Hadith Qudsi 6:

On the authority of Abu Hurayrah (Radhi Allahu Ta'ala Anhu), who said: I heard the Messenger of Allah (Sallallahu alayhi wa Sallam) say:

The first of people against whom judgment will be pronounced on the Day of Resurrection will be a man who died a martyr. He will be brought and Allah will make known to him His favours and he will recognize them. [ The Almighty] will say: And what did you do about them? He will say: I fought for you until I died a martyr. He will say: You have lied - you did but fight that it might be said [of you]: He is courageous. And so it was said. Then he will be ordered to be dragged along on his face until he is cast into Hell-fire. [Another] will be a man who has studied [religious] knowledge and has taught it and who used to recite the Quran. He will be brought and Allah will make known to his His favours and he will recognize them. [The Almighty] will say: And what did you do about them? He will say: I studied [religious] knowledge and I taught it and I recited the Quran for Your sake. He will say: You have lied - you did but study [religious] knowledge that it might be said [of you]: He is learned. And you recited the Quran that it might be said [of you]: He is a reciter. And so it was said. Then he will be ordered to be dragged along on his face until he is cast into Hell-fire. [Another] will be a man whom Allah had made rich and to whom He had given all kinds of wealth. He will be brought and Allah will make known to his His favours and he will recognize them. [The Almighty] will say: And what did you do about them? He will say: I left no path [untrodden] in which You like money to be spent without spending in it for Your sake. He will say: You have lied - you did but do so that it might be said [of you]: He is open-handed. And so it was said. Then he will be ordered to be dragged along on his face until he is cast into Hell-fire.

It was related by Muslim (also by at-Tirmidhi and an-Nasa'i).

Hadith 6

Op gezag van Aboe Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die gezegd heeft, dat de Boodschapper van Allah(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zei: Allah heeft gezegd:

“De eerste onder de mensen tegen wie het oordeel wordt uitgesproken op de Dag der Opstanding zal een man zijn, die als martelaar gestorven is. Hij zal voor God geleid worden en God zal Zijn gunsten aan hem bekend maken en hij zal ze erkennen.( De Almachtige)zal dan zeggen:”En wat heb je ermee gedaan?” Hij zal dan zeggen:”Ik heb voor U gevochten tot ik als martelaar stierf”. Allah zal dan zeggen: “Je hebt gelogen. Je vocht slechts zodat er(van jou) gezegd zou worden: “Hij is moedig”. “En zo werd het gezegd. Dan zal er bevolen worden dat hij op zijn gezicht voort gesleurd wordt, tot hij in de hel geworpen wordt.Dan zal er een man komen , die (religieuze) kennis heeft vergaard en onderwezen en die gewend was om de Qor’aan te reciteren. Hij zal voor Allah gebracht worden en Die zal Zijn gunsten aan hem bekend maken en hij zal ze erkennen.(De Almachtige) zal zeggen: “En wat heb je ermee gedaan?” Hij zal antwoorden:”Ik heb (religieuze) kennis vergaard en ik onderwees deze en ik heb voor U de Qor’aan gereciteerd. Hij zal zeggen:”Je liegt. Je hebt alleen (religieuze) kennis vergaard, zodat er (van jou) gezegd zou worden:”Hij is een geleerde, en je hebt de Qor’aan gelezen zodat er (van jou) gezegd zou worden: “Hij is een recitant.”En zo wordt het gezegd.Dan zal er bevolen worden dat hij op zijn gezicht wordt voortgesleurd tot hij in de hel geworpen wordt.

Dan komt er een man, die Allah rijk heeft gemaakt en aan wie Hij allerlei soorten weelde heeft gegeven. Hij zal voor Allah geleid worden en Hij zal hem Zijn gunsten tonen, die hij zal erkennen.( De Almachtige) zal zeggen:”En wat heb jij ermee gedaan?” Hij zal zeggen.”Ik heb geen gelegenheid voorbij laten gaan, om geld uit te geven omwille van Uw zaak zoals U dat wenste.” Hij zal zeggen: “Je liegt. Je hebt dat alleen maar gedaan opdat men zou zeggen: “Hij is vrijgevig.”En zo is het gezegd. Dan zal er bevolen worden dat hij op zijn gezicht wordt voortgesleurd tot hij in de hel geworpen wordt.”

Dit is overgeleverd door Moeslim(ook door at-Tirmidhi en an-Nasa’i)