Wanna Learn Dutch?????

• Thread starter Thread starter Güven
  • Start date Start date
  • Replies Replies 402
  • Views Views 50K
klopt, maar het arabisch is zo rijk en machtig dat het mogelijk zou kunnen zijn dat de vertaling anders is, Allahu a3lam. khair insha Allah

Abdullah bin `Abbas (Moge Allah hem genadig zijn) heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (salla Allahu 3alaihi wassalam) een gouden ring in een man's hand zag. Hij (de Profeet) trok het weg, en wierp het weg, en zei: Als iemand van jullie van plan is om naar de hel te gaan, laat hem dit in zijn hand zetten."

Muslim

Abu Hurayrah verhaalt dat de Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "De Hel ligt verborgen achter de lusten en het Paradijs ligt verborgen achter wat je eigenlijk niet wilt."

Al Bukhari, Muslim

Hadith Qudsi 7:

On the authority of Uqbah ibn Amir (Radhi Allahu Ta'ala Anhu), who said: I heard the messenger of Allah (Sallallahu alayhi wa Sallam) say:

Your Lord delights at a shepherd who, on the peak of a mountain crag, gives the call to prayer and prays. Then Allah (glorified and exalted be He) say: Look at this servant of Mine, he gives the call to prayer and performs the prayers; he is in awe of Me. I have forgiven My servant [his sins] and have admitted him to Paradise.

It was related by an-Nasa'i with a good chain of authorities.

Hadith 7

Op gezag van ‘Oeqbah ibn ‘Amir(moge Allah tevreden met hem zijn), die zei: “Ik hoorde de Boodschapper van Allah (moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zeggen:

Jullie Heer is verheugd over de schaapherder, die bovenop een rots, de oproep tot het gebed[adzaan] doet en bidt. Dan zegt Allah(de Verheerlijkte en de Verhevene):”Kijk naar deze dienaar van Mij, hij doet de oproep tot het gebed op en bidt: hij heeft ontzag voor Mij. Ik heb Mijn dienaar(zijn zonden) vergeven en hem tot het paradijs toegelaten.”

Dit is overgeleverd door an-Nasa’i met een goede keten van overleveraars.

Abu Hurayrah, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: 'Een huichelaar is te herkennen aan drie tekens; Bij alles wat hij zegt, liegt hij. Als hij iets afspreekt dan komt hij zijn afspraken niet na en als hij iets beloofd dan bedriegt hij de ander'."

Al Bukhari, Muslim

Abdullah bin `Abbas (Moge Allah hem genadig zijn) heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (salla Allahu 3alaihi wassalam) een gouden ring in een man's hand zag. Hij (de Profeet) trok het weg, en wierp het weg, en zei: Als iemand van jullie van plan is om naar de hel te gaan, laat hem dit in zijn hand zetten."

Muslim

SUBHANNALLAH !!!, Er is een Broeder in mijn Klas En Hij Zegt Dat Hij Niet Zonder Zijn Gouden Ring en Kettings Kan En Ik Heb Geprobeerd Te Zeggen Dat het Echt Niet Kan Maar Nee Hij Kan Echt Niet Zonder Zijn Goud Zegt hij , Moge Allah Hem Leiden ( ik snap trouwens Nie Waarom Mensen Zulke Dingen Zoo Belangrijk Vinden )

en ons, ameen. moeilijk doen om een simpele ring of ketting, hoezo je kansen vergroten om in het hellevuur terecht te komen? (moge Allah ons er tegen beschermen) raar subhana Allah. blijf hem adviseren, en leg hem deze hadith voor. zeg tegen hem zou je naar hel willen gaan? en dan die andere 2 ahadith, die over hel spreken. die hadith dat zegt dat hel 70 keer erger is dan het wereldse vuur, en die over lichtste bestraffing in hel, maar HEEL PIJNLIJK. misschien dat het zn gedachten kan veranderen, Allahu a3lam.

InshAllah ,En Ons Natuurlijk Ameeeeen, Echt Raar en er was Trouwens Een Vers Waarin Stond Dat "People Have a Veil On their Hearts" Ofzoiets ??

Last edited:
masha Allah, moge Allah ons laten behoren tot de bewoners van al Jannah, ameeen!!

De Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: “Waarlijk, de bewoners van de Tuinen eten en drinken daar. Zij spugen, noch urineren daar. En zij ontlasten noch rochelen daar.” Zij vroegen: “Hoe zit het dan met het eten?” Hij (salla Allahu 3alaihi wassalam) antwoordde: “(Het eten verlaat het lichaam middels het laten van) boeren, en zweet dat de geur van muskus heeft. Het zeggen van de Tasbeeh (het zeggen van Subhana Allah) en de Tahmeed (het zeggen van Alhamdulillah) is voor hun even eenvoudig als het ademen (in het wereldse leven).”

Muslim

De Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "O, jongemannen! Ieder die in staat is te trouwen moet trouwen, want het helpt jullie je blik neer te slaan en je kuisheid te behoeden."

Al Bukhari

^Die Hadith is Gewoon Pure Waarheid (Eigenlijk Al die AHadith Maar Je weet wat Ik bedoel)

Overgeleverd door Mu'aad Ibn Djabal dat de Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel is, de 'saqt' (betekent letterlijk vallen en wordt gebruikt voor het kind dat uit de baarmoeder 'valt' vóór zijn schepping volmaakt is, een miskraam) zal zijn moeder met touwen naar het Paradijs 'trekken', wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind."

Ahmad, Ibnu Maajah

haha ik snap wat je bedoelt ja, zou een hoop zondes schelen voor de shabaab.

De Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: 'Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen."

Muslim

Hadith Qudsi 8:

On the authority of Abu Hurayrah (Radhi Allahu Ta'ala Anhu) from the Prophet (Sallallahu alayhi wa Sallam), who said:

A prayer performed by someone who has not recited the Essence of the Quran during it is deficient (and he repeated the word three times), incomplete. Someone said to Abu Hurayrah: [Even though] we are behind the imam? He said: Recite it to yourself, for I have heard the Prophet (Sallallahu alayhi wa Sallam) say: Allah (mighty and sublime be He), had said: I have divided prayer between Myself and My servant into two halves, and My servant shall have what he has asked for. When the servant says: Al-hamdu lillahi rabbi l-alamin , Allah (mighty and sublime be He) says: My servant has praised Me. And when he says: Ar-rahmani r-rahim , Allah (mighty and sublime be He) says: My servant has extolled Me, and when he says: Maliki yawmi d-din , Allah says: My servant has glorified Me - and on one occasion He said: My servant has submitted to My power. And when he says: Iyyaka na budu wa iyyaka nasta in , He says: This is between Me and My servant, and My servant shall have what he has asked for. And when he says: Ihdina s-sirata l- mustaqim, siratal ladhina an amta alayhim ghayril-maghdubi alayhim wa la d-dallin , He says: This is for My servant, and My servant shall have what he has asked for. Surat al-Fatihah, the first surah (chapter) of the Qur'an. i.e. standing behind the imam (leader) listening to him reciting al-Fatihah. "Praise be to Allah, Lord of the Worlds." "The Merciful, the Compassionate". "Master of the Day of Judgement". "It is You we worship and it is You we ask for help". "Guide us to the straight path, the path of those upon whom You have bestowed favors, not of those against whom You are angry, nor of those who are astray".

It was related by Muslim (also by Malik, at-Tirmidhi, Abu-Dawud, an-Nasa'i and Ibn Majah).

Hadith 8

Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) (gehoord) heeft, die zei:

Wie een gebed verricht zonder daarin oemoel Qor’aan te lezen, daarvan is het gebed onvolmaakt(en hij herhaalde dit woord drie maal), onvolledig. Iemand zei tegen Aboe Hurairah: (Zelfs als) we achter een imam staan? Hij zei: “Reciteer het voor jezelf, want ik heb de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) horen zeggen: “Allah(de Almachtige en Verhevene), heeft gezegd:”Ik heb het gebed tussen Mijzelf en Mijn dienaar in tweeën verdeeld, en Mijn dienaar krijgt waarom hij vraagt. Als Mijn dienaar zegt:” Al-7amdoe lillahi rabbi Al3alamien.” zegt Allah ( de Almachtige en Verhevene):”Mijn dienaar heeft Mij geprezen.”En als hij zegt: Ar-Ra7maani ‘r-Ra7iem”
Zegt Allah (de Almachtige, de Verhevene): “Mijn dienaar heeft Mij verheven” en als hij “Maaliki yawmi ‘d-din ”, zegt, zegt Allah:”Mijn dienaar heeft Mij verheerlijkt”- en bij een gelegenheid zei Hij: “Mijn dienaar heeft zich aan Mijn macht onderworpen.”En als hij zegt: “Iyyaka na3boedoe wa iyyaka nasta3ien” .zegt Hij: “Dit is tussen Mij en mijn dienaar en Mijn dienaar krijgt wat hij vraagt. En als hij zegt: “Ihdina ’s-Siraata ‘l-moestaqiem, sirata ‘lladziena an3amta 3alaihim ghairi-l-maghdubi 3alaihim wa la ‘d-daallien” . Zegt Hij: “Dit is voor Mijn dienaar en Mijn dienaar zal krijgen wat hij vraagt.”

Hadith Qudsi 9:
On the authority of Abu Harayrah (Radhi Allahu Ta'ala Anhu) from the Prophet (Sallallahu alayhi wa Sallam), who said:

Allah (mighty and sublime be He) says: The fist of his actions for which a servant of Allah will be held accountable on the Day of Resurrection will be his prayers. If they are in order, then he will have prospered and succeeded: and if they are wanting, then he will have failed and lost. If there is something defective in his obligatory prayers, the Lord (glorified and exalted be He) will say: See if My servant has any supererogatory prayers with which may be completed that which was defective in his obligatory prayers. Then the rest of his actions will be judged in like fashion.

It was related by at-Tirmidhi (also by Abu Dawud, an-Nasa'i, Ibn Majah and Ahmad).

Hadith 9

Op gezag van Aboe Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn),die gezegd heeft dat de Boodschapper van Allah(moge hij de zegeningen en vrede van Allah),zei:

“De eerste daad waarvoor de dienaar van Allah op de Dag der Opstanding verantwoording moet afleggen is het gebed. Als het goed is, dan zal hij opbloeien en geslaagd zijn; en als het gebrekkig is zal hij gefaald en verloren hebben. Als er iets aan de verplichte gebeden ontbreekt, dan zegt de Heer (de Almachtige en Verhevene): “Kijk of Mijn dienaar nog vrijwillige gebeden heeft gedaan, die het ontbrekende in zijn verplichte gebeden kunnen aanvullen. Daarna wordt de rest van zijn daden op dezelfde manier beoordeeld”

Dit is overgeleverd door at-Tirmidhi (ook door Aboe Dawoed, an-Nasa’i, Ibn Maadjah en Ahmad)

Abdurrahmaan Ibn Awf kwam bij de Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) en hij had plekken van Soefra (geen parfum). De Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) vroeg hem (over de vlekken). Abdurrahmaan vertelde hem dat hij met een vrouw van de Ansaar was getrouwd. De Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) zei tegen hem: "Hoe groot was de bruidschat die je haar betaald hebt?" Hij zei: "Ik heb haar goud betaald zoveel als een dadelpit. De Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) zei tegen hem: "Geef een bruidloftmaal, zelfs als het (maar) met één schaap is."

Al Bukhari

SubhanAllah!!

Hadith Qudsi 10:

On the authority of Abu Harayrah (Radhi Allahu Ta'ala Anhu) from the Prophet (Sallallahu alayhi wa Sallam), who said:

Allah (mighty and sublime be He) says: Fasting is Mine and it I who give reward for it. [A man] gives up his sexual passion, his food and his drink for my sake. Fasting is like a shield, and he who fasts has two joys: a joy whin he breaks his fast and a joy when he meets his Lord. The change in the breath of the mouth of him who fasts is better in Allah's estimation than the smell of musk.

It was related by al-Bukhari (also by Muslim, Malik, at-Tirmidhi, an-Nasa'i and Ibn Majah).

Hadith 10

Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) (gehoord) heeft, die zei: “Allah(de Almachtige en Verhevene) zegt:

“Het vasten is voor Mij en Ik geef er een beloning voor.(Een man) geeft zijn seksuele genot,zijn eten en drinken voor Mij op. Vasten is als een schild, en degene, die vast heeft twee genoegens: een genoegen als hij zijn vasten verbreekt en een genoegen als hij zijn Heer ontmoet.De verandering van adem uit de mond van een vastende is volgens Allah’s maatstaf beter dan de geur van muskus.”

Dit is overgeleverd door Al-Boechari(ook door Moeslim, Malik, at-Tirmidhi,an-Nasa’i en Ibn Maadjah).