Wanna Learn Dutch?????

• Thread starter Thread starter Güven
  • Start date Start date
  • Replies Replies 402
  • Views Views 50K
Abu Hurayrah verhaalt dat hij de Boodschapper van Allah (salla Allahu 3alaihi wassalam) hoorde zeggen: “Bij Allah, ik zoek vergeving bij Allah, en ik wend mij meer dan zeventig maal (om vergeving vragend per dag tot Hem).”

Al Bukhari

Hadith Qudsi 11:

On the authority of Abu Harayrah (Radhi Allahu Ta'ala Anhu) from the Prophet (Sallallahu alayhi wa Sallam), who said:
Allah (mighty and sublime be He) said:

Spend (on charity), O son of Adam, and I shall spend on you.

It was related by al-Bukhari (also by Muslim).

Hadith 11

Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die zei,dat de Boodschapper van Allah(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zei: Allah zei:

“Besteed , O zoon van Adam en Ik zal aan jou besteden.”

Dit is overgeleverd door Al-Boechari (ook door Moeslim)

dit jaar dus, insha Allah na Ramadaan de 6 dagen van Shawaal vasten.

Abu Ayyub (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (salla Allahu 3alaihi wassalam) gezegd heeft: "Wie de maand Ramadan gevast heeft en vervolgens 6 dagen van (de maand) Shawwaal vast, het is alsof hij het hele jaar gevast heeft."

Muslim, Abu Daawud, At Tirmidhi, An Nasa ie, Ibn Maajah

Wanneer is dat dan, meteen na ramadan?? Welke Maand Is Shawwaal ookalweer?

deze vind ik top, masha Allah.

De Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) heeft gezegd: "Let op het bezit van de persoon, op de schoonheid, afstamming, geloof, maar trouw om het geloof want het geld raakt een keer op, schoonheid verwatert, terwijl het geloof het karakter bepaalt van de persoon."

Muslim, Al Bukhari, Ibnu Maajah, An Nasa ie​

JazakAllahu Khair , Dat is Duidelijk Nou , En SubhanAllah Het word Als Een Jaar Vasten Geteld :statisfie

Op gezag van Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem Zijn), die het van de Profeet (salla Allahu 3alaihi wassalam) (gehoord) heeft, die zei:

Allah (de Geprezene en de Verhevene) heeft een extra aantal engelen, die uitzwermen om op zoek te gaan naar bijeenkomsten waar Allah's naam wordt aangeroepen; zij zitten daar en vouwen hun vleugels om elkaar, en zij vullen dat wat tussen hen en de laagste hemel is.

Als de mensen in de bijeenkomst vertrekken, staan ze op en rijzen ten hemel. Hij (salla Allahu 3alaihi wassalam) zei: "Dan vraagt Allah (De Almachtige, de Verhevene) hun (hoewel) Hij alles over hen weet: "Waar komen jullie vandaan?" En zei zeggen: "Wij komen van Uw dienaren op de aarde; zij verheerlijken U (Dat wil zeggen zij zeggen Subhana Allahi (Geprezen zij Allah)), zij loven U (Door te zeggen: Allahu Akbar (Allah is groot), zij getuigen dat er geen God is behalve U (Door te zeggen Laa ilaha illa Allah (Er is geen God dan Allah)), zij prijzen U en zij vragen (gunsten) van U.

Hij zegt: “En wat vragen zij van Mij? “ Zij zeggen: “Zij vragen van U Uw paradijs. “Hij zegt: “En hebben zij Mijn paradijs dan gezien? “ Zij zeggen: “Nee, O Heer. “Hij zegt: “ En hoe zou het zijn als Mijn paradijs hadden gezien! “ Zij zeggen: “En zij vragen U bescherming?" Hij zegt: “ Waartegen vragen zij Mijn bescherming? ‘ Zij zeggen: "Tegen het hellevuur, 0 Heer." Hij zegt: "En hebben zij het hellevuur gezien?" Zij zeggen: “Nee.”, Hij zegt: "En hoe zou het zijn als zij Mijn hellevuur gezien hadden!" Zij (de engelen) zeggen: "En zij vragen om Uw vergeving." Hij zei: "Dan zegt Hij "Ik heb hen vergeven en heb hen geschonken waar zij om gevraagd hebben, en ik schenk hun een schuilplaats tegen datgene waartegen zij Mijn bescherming vroegen."Hij zei: "Zij zeggen: "0 Heer, onder hen is die en die, een heel zondige dienaar, die slechts voorbij kwam en bij hen is gaan zitten." Hij (salla Allahu 3alaihi wassalam) zei: "En Hij (De Almachtige, de Verhevene) zegt: "En Ik schenk (ook) aan hem Mijn Vergiffenis; degene, die bij zulke mensen zit, zal niet lijden."

Muslim, Al Bukhari, At Tirmidhi, An Nasa ie.

ameen, wa iyyaak broeder. ja idd, wie wil dat nou niet? khair insha Allah, bijna tijd voor fajr insha Allah. genoeg voor vandaag!

:w:

salam wa 3lykom

well welll wellll that sounds interestin but im statisfied with the languages i know ... if ppl read this they might think ... god knows how much she knows... i only know 2 :-[ ( arabic - english)... ...... but thanks for teachin us.. well i actually wanna learn french since i was tought a lil abit of it back in high school it was interestin :D :)>>>>>>

Salaamu Aleykum ..
i got a dutch exam coming up soon .. and im kind of forgetting my dutch since I havent being speaking the language for nearly 7yrs now ..
so it would be really thankfull if you could share any dutch stories so that I remember the language once again .. and inshallah pass my exam too

Wa'aleykum Salaam =)

:w:

I hope you do well InshaAllah.

Dutch stories ? uhm like what ?

imsad lol i gave up reading after the first post, im so bad at learning a new language, but i remmeber een... oh gosh i forgot the following numbers :S ohh well good luck for those who are carrying on... :muddlehea